2010. december 20., hétfő

Sütőtökös krémleves



Krémesen finom, téli hangulatú, édeskés ízű leves, a legjobb kanalaznivaló hideg estéken.

Hozzávalók:
  • 3 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 2-3 teáskanálnyi vaj
  • 1 db nagyobb méretű sütőtök
  • 7 szál sárgarépa
  • 7 db közepes méretű burgonya
  • 0,5 liter tej
  • 4 dl tejföl
  • kevés só és őrölt fehérbors
  • reszelt szerecsendió

Elkészítés:
  • A vöröshagymát megtisztítottam, apróra vágtam, majd a vajjal együtt egy leveses fazékba tettem.
  • A sütőtököt megtisztítottam, meghámoztam, a belső magos részét kikapartam, majd feldaraboltam.
  • Tisztítás és pucolás után a sárgarépát és a burgonyát felaprítottam.
  • A vöröshagymát a vajon megdinszteltem, majd hozzáadtam két gerezd zúzott fokhagymát, és rövid ideig együtt pirítottam.
  • A hagymához hozzáadtam a sütőtök-, sárgarépa-, és burgonyadarabokat, majd pár perces dinsztelés után hozzáöntöttem a tejet és annyi vizet, hogy éppen ellepte. Befedtem és párolni kezdtem, forrás után pedig sóztam, borsoztam.
  • A párolás vége felé hozzáadtam még két gerezd zúzott fokhagymát, és egy kevés szerecsendiót is reszeltem bele.
  • Párolás után a zöldségekhez hozzáadtam a tejfölt, majd kézi mixerrel pürésítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése