2010. december 19., vasárnap

Húszperces bableves




A héten, egy jól sikerült karácsonyi bevásárlótúra után készült ez a villámgyors leves. Nem volt időm sokat pepecselni az ebéddel, mert rohantunk is tovább, úgyhogy gyorsan kellett összeütnöm valamit. Így született meg a "bablevest konzervből" projekt. Persze közel sem olyan egészséges, mintha áztattam és főzögettem volna a babot, viszont percek alatt kész, és nagyon finom lett. A férjem szerint senki meg nem mondaná, hogy konzervből készült. ;-)

Hozzávalók:
  • 1 doboz vörösbab konzerv
  • 1 doboz fehérbab konzerv
  • 8 kisebb darab burgonya
  • 3 szál petrezselyemgyökér
  • 6 szál sárgarépa
  • kb. 20 dkg lángolt kolbász
  • 4 dl tejföl
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • egy kevés olaj
  • pirospaprika
  • őrölt fehérbors, só
  • babérlevél

Elkészítés:
  • A burgonyát, a sárgarépát és a petrezselyemgyökeret megpucoltam, megmostam, feldaraboltam, és négy darab babérlevéllel és annyi vízzel, hogy éppen ellepje feltettem főni.
  • A kolbászt felkarikáztam, és a fővésben lévő zöldségekhez adtam.
  • Amikor a zöldségek megfőttek, hozzáöntöttem a két babkonzervet levével együtt. Öntöttem hozzá még vizet, és adtam hozzá egy kevés sót és őrölt fehérborsot. (Csak minimálisat, mert a kolbász és a bab is sós.)
  • Kevés olajból, lisztből, pirospaprikából és a tejfölből rántást készítettem, és a forrásban lévő leveshez öntöttem, majd pár percig forraltam.

10 megjegyzés:

  1. Kedves Magdi!

    Korábban másképp készítettem a bablevest, de a keresőbe írva, hogy "bableves konzervből" kidobta a receptedet, hát megcsináltam.
    Készen vagyok, várom a férjemet, kíváncsi vagyok, mit szól hozzá, kóstolásra nagyon finomnak tűnik.
    Köszönöm szépen, hogy megosztottad velünk!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Magdi!
    Én most bukkantam erre a receptre és a végeredmény szuper finom! :)
    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszta!
    Örülök, hogy ízlett. :-)

    VálaszTörlés
  4. Nekünk is nagyon ízlett, köszönjük!

    VálaszTörlés
  5. Azóta is így csinalom, ha elfelejtem előző nap megvenni és áztatni a babot.
    Köszönöm!!!😀

    VálaszTörlés
  6. Vagy már 20x elkészítettem, vegán verzióban. Isteni finom!

    VálaszTörlés
  7. Szia, a segítségedet szeretném kérni. Kérlek pontos receptet írj mert a rántás számomra így elképzelhetetlen. Mind a 4dl tejföl kell a rántásba? Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Igen, én mindet beleteszem, jó tejfölösen szeretem. Tehetsz bele kevesebbet is. :-)
    A rántást én úgy készítem, hogy egy kisebb edénybe öntök egy kevés olajat, kb. 2 evőkanálnyit. Hozzáadok 2 csapott evőkanálnyi lisztet, elkeverem, és közepes hőmérsékleten folyamatos kevergetés mellett pirítani kezdem. Amikor már kb. zsemle színűre pirult (van aki barnábbra pirítja, ízlés dolga, a bablevesben úgy is finom), félrehúzom a tűzhelyről, és hozzáadok egy kevés őrölt pirospaprikát, és alaposan elkeverem. Így paprikásan egy picit még visszateszem a tűzhelyre pirulni folyamatos kevergetés mellett, de csak pár pillanatra (kb. fél perc), nehogy megégjen a paprika. Ezután leveszem a tűzhelyről, hozzáadom a tejfölt, és csomómentesre keverem, habverővel a legcélszerűbb. Végül mehet a rántás a levesbe, folyamatos keverés mellett, és pár percig még főzöm.
    Jó étvágyat hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden remek, sokadjára készítem és megunhatatlan. Köszönöm!

      Törlés
  9. Szia Magdi!
    Ez egy szuper recept!Gyors egyszerű,és nagyon finom!Éppen most készítem. Közben sütöm a palacsintát.
    Köszi,hogy megosztottad ezt a receptet!👍🤪

    VálaszTörlés