2010. december 22., szerda

Húsos zöldségkrémleves



Nagyon szeretjük a zöldségkrémlevest, ezt a verziót pedig egy kis csirkecombbal is megbolondítottam, így egy gyorsan elkészíthető, ízletes egytálétel lett belőle. A zöldségek pontos arányát nem néztem, csak úgy vegyesen kerültek bele a levesbe, de a legnagyobb része répa volt, a legkevesebb pedig a burgonya, ez utóbbi főként a sűrítés miatt került bele liszt helyett.

Hozzávalók:
  • sárgarépa
  • petrezselyemgyökér
  • karalábé
  • zeller
  • burgonya
  • csirkecomb
  • fokhagyma
  • tejföl
  • só, őrölt fehérbors
  • tárkony

Elkészítés:
  • A zöldségeket megpucoltam, megmostam, feldaraboltam, és a megtisztított csirkecombokkal együtt vízben feltettem főni.
  • Amikor forrni kezdett sóztam és borsoztam, adtam hozzá zúzott fokhagymát, majd készre főztem. A főzés vége felé tárkonnyal ízesítettem.
  • A megfőtt levesből villával kihalásztam a csirkecombokat és egy tányérra tettem, majd a zöldségeket botmixerrel pürésítettem, végül kavartam bele tejfölt.
  • A levest a csirkecombra szedve tálaltam.

2 megjegyzés: