2020. június 5., péntek

Lángos

   
 
Lassan itt a strandszezon, aminek elmaradhatatlan kelléke a lángos. A bő olajban sütés persze nem túl egészséges, de azért néha megkívánja az ember. No meg az otthoni verzió sokkal jobb, nem agyonhasznált-égett olajból készül, még az íze is más.
A tésztája majdnem olyan, mint a bevált pizzatésztám, csak az élesztőt nem tejben futtattam, és kicsit lágyabbnak készítettem. Ebből az adagból 8 kisebb méretű lángos lett.
  
Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt (+ még egy kis liszt, ha nagyon ragacsos lenne a tészta)
  • 1 csapott teáskanál só
  • 2,5 dl langyos víz
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • kevés olaj a formázáshoz
  • bő olaj a sütéshez
 
Elkészítés:
  • Az élesztőt a langyos cukros vízbe morzsoltam és felfuttattam.
  • A lisztet egy tálba szitáltam, elkevertem benne a sót, majd hozzáöntöttem a felfutott élesztőt.
  • A tésztát összegyúrtam és kézzel addig dagasztottam, míg el nem vált az edény falától. (Ha a tészta túlságosan ragacsos, pici lisztet még adhatunk hozzá, de a tésztájának lágynak kell lennie.)
  • Lefedve kb. egy órát kelesztettem.
  • Amikor a tészta megkelt, nyolc részre osztottam, és olajos kézzel korongokat formáztam belőle. 
  • A konyhapulton hagytam még kicsit kelni a tésztákat, közben felforrósítottam az olajat.
  • A korongokat olajos kézzel kicsit meghúzgáltam, megformáltam (óvatosan, hogy ne lyukadjon ki, és kb. egyenletes vastagságú legyen), majd bő, forró olajban kisütöttem. Mindkét oldalának elég volt kb. 1-2 perc sütés. 
  • Az olaj nagyon forró legyen, különben a tészta megszívja magát olajjal. Túl forró se legyen, mert akkor megéghet. (Ha nincs konyhai hőmérőnk, tesztként egy apró morzsát dobhatunk az olajba, abból látszik mennyire kezd sülni.)
  • Papírtörlőn hagytam lecsepegni róla a felesleges olajat, majd tejföllel és reszelt sajttal tálaltam.
  • A maradék tészta a hűtőben több napig eltartható, sőt, fagyasztani is lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése